maandag 11 februari 2013

Roos's vijfde verjaardagsjurk

Zwanenjurk
Na de versie voor de 3de en de 4de verjaardag stond Roos erop dat ik ook voor haar 5de verjaardag een jurkje maakte. Een feestjurk noemt ze het.
We zochten samen een stofje en staakten de zoektocht onmiddellijk toen haar oog viel op dit prachtige zwanenstofje.

Ik wou eens wat extra's en ging op het WWW lonken naar mooie jurkjes. De details van deze jurk sprongen meteen in het oog en leken me doenbaar. Ik nam Spiegelstiksels' Marie-Laure als basis en tekende met een patroontekenlat de lijnen in.
Ik maakte een testversie, overlegde met dit patroontekentalent en kwam uiteindelijk tot een bevredigend resultaat.
Zwanenjurk detail voorpand
Zwanenjurk detail achterpand

De details stak ik in een stofje met een gouddraad doorheen geweven; a perfect match, al is dit moeilijk te zien  op de foto's. Ik liet de tekening overheen de rits perfect doorlopen en ging voor tips and tricks daartoe nog eens hier te rade.
De zoom werkte ik af met een gouddraadje.
Zwanenjurk gouddraad

En hier is de jarige in vol ornaat. 5 jaar, het is nauwelijks te geloven.
Zwanenjurk

Roos is 5 in de zwanenjurk

Die laarzen, dat is een verhaal apart.

De eerlijkheid gebiedt mij te vertellen dat ik wat onzeker was over hoe het resultaat er zou uitzien. Daarom maakte ik een bisversie zonder middenstreep en met gouden rok. Roos koos de rechterjurk en dus gaan we met de linkerjurk ons nichtje gelukkig maken.
Zwanenjurken
Zwanenjurk bis
Zwanenjurk bis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten