vrijdag 7 december 2012

Charlie

Charlie
Charlie
Charlie

Had ik nog een dochter, ik noemde haar Charlie. Echt waar.

Dit terzijde, want ik heb ondertussen dochters genoeg en het gaat hier natuurlijk gewoon over dé Charlie, het nieuwe jongenspatroon van Zonen 09. In de Flickr-pool kan je al een aantal versies van het shirt bewonderen. Deze hier blijft, op die van Roos na, mijn favorietje.

Charlie is dus een jongenspatroon. Veel jongenspatronen kunnen echter, mits een aantal aanpassingen, ook voor meisjes worden gebruikt. Iets wat zonenmoeders niet kunnen doen met meisjespatronen. Helaas. 
Ik begon dus hard na te denken over hoe ik er een vrouwelijke twist kon aan geven. Laat mij U niet vervelen met het ganse denkproces maar ik had katoen in mijn hoofd en Pinterest gaf mij uiteindelijk het noodzakelijke duwtje in de rug. Ik stak het voorpand in een prachtig voile stofje van Liberty Art Fabrics. De rest van het shirt is, zoals het patroon voorschrijft, in tricot.
Charlie

De halsuitsnijding knipte ik een centimetertje dieper, want katoen rekt natuurlijk niet mee en ik wou het shirt zeker over haar hoofdje krijgen.
Ik hou ontzettend van de mooi gecentreerde snit. Het zit als gegoten.
Charlie

Voor de rest volgde ik de fantastische handleiding die door Mamasha van Zonen 09 zorgvuldig werd opgesteld en met het patroon wordt meegeleverd. Echt, die handleiding is goud waard. Stap per stap, geïllustreerd met duidelijke foto's, wordt je als het ware voorgetoond hoe je te werk moet gaan.
Charlie

Ik nam het patroon over en knipte alles op een IJverige Wijven avond en zette het shirt de volgende dag in een uur of 2 in mekaar.
Charlie

Oh help, ik ben helemaal verliefd op dit shirt. Nog van dat Zonen 09!
Charlie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten