donderdag 25 april 2013

rimpelrokjes voor iedereen

rimpelrokjes met elastiek

Ik wou U eens tonen hoe het rokje, waarvan ik hier de maten voor de leeftijden 2 tot 12 jaar met U deelde, elke leeftijd past.
rimpelrokjes met elastiek

Dus maakte ik 3 rokjes in maat 116 (voor Roos), in maat 140 (voor Janne) en maat 152 voor Stien.
rimpelrokjes met elastiek
rimpelrokjes met elastiek

Ik liet ze wat zot doen. Het was lang geleden dat ik ze nog eens alle drie voor mijn lens had en ik moet zeggen...het duurde wat langer dan normaal om tot een deftige foto te komen.
rimpelrokjes met elastiek
rimpelrokjes met elastiek
rimpelrokjes met elastiek
rimpelrokjes met elastiek

Voor Roos gebruikte ik een heel licht en zwierig sterrenstofje dat ik vorig jaar aan het 'Fred en Ginger' kraam kocht op het stoffenspektakel. De elastiek komt van Julija's Shop en kan ik echt aanraden: mooie kleurtjes, zachte textuur en verkrijgbaar in twee breedtes. Je kan ze via mail bestellen en laten opsturen.
rimpelrokjes met elastiekrimpelrokjes met elastiek

Voor Janne gebruikte ik de brede versie van de elastiek en de 'Oki Orage' van Petit Pan. Het voordeel van de Petit Pan stofjes is dat ze 150cm breed zijn. Ik gebruikte hier een enkele stofbreedte. Dat maakt het meteen ook een goedkoop rokje. Met 40 cm stof en een stuk elastiek was ik er vanaf.
En zo ziet U meteen ook het totaalplaatje van het eerste 'Kids Clothes Week' projectje.
rimpelrokjes met elastiekrimpelrokjes met elastiek

Stien koos de 'Hanako turquoise' van Petit Pan. Hier gebruikte ik de maten zoals ik ze hier opgaf. Een ietsje duurder rokje dus. De elastiek komt van Mertens Mercerie. Daar zat aan een kant zo'n frulleke, dat ik er gewoon heb afgesneden / afgelockt. We houden niet zo van frullekes.
rimpelrokjes met elastiekrimpelrokjes met elastiek

Het rokje valt wel beter met een licht, zwierig stofje dan met een katoentje. Een tip die U kan meegeven.
Is er interesse in een 'how to' voor dit rokje. Dit is een ideaal beginnersprojectje. Of weet U ondertussen wel al hoe U zoiets in mekaar steekt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten